maandag 28 september 2015

Ik ben d'r weer ....

Na 2 jaar afwezigheid is het nog maar de vraag of er íemand op je terugkomst zit te rekenen ....
Nou, aangezien ik geen peiling kan houden ga ik maar van het positieve uit. Van de week kwam ik een uitspraak tegen op het www die me wel bij is gebleven. Namelijk dat je blog pas ophoudt te bestaan zodra jíj ophoudt te bestaan....Dus alle reden om stof af te blazen, fris opmaakje, klamvochtig doekje en dóór....

Hoewel ik de afgelopen 2 jaar geen blog heb bijgehouden heb ik bepaald niet stilgezeten. Veel dingen genaaid, gehaakt, gebreid.... 

Zal toch maar vrij recent beginnen:

Maanden geleden snuffelde ik wat rond bij een plaatselijke stoffenwinkel. Daar voel mijn oog op deze vrolijke stof. Beetje Bohemian, royaal....Ik vond 'm geweldig. Maar wist nog niet waarvoor. Toch meegenomen en ja hoor, een tas moest het worden.




 Zonder patroon aan de slag gegaan. Het is tenslotte niet mijn eerste tas ;) Qua hoogte heb ik me toch iets verkeken. Had iets lager mogen worden. Maar goed, nu kan er een A4-map in.

Ik heb de buitenstof verstevigd met vlieseline. Maar door het formaat van de tas is hij toch wat slapper dan mijn bedoeling was. Wil nog fiberfill toevoegen te versteviging.

Een schouderband heeft meestal flink wat te lijden als je een tas intensief gebruikt. Daarom heb ik aan de binnenkant stevig schouderband gebruikt in een kek kleurtje.



Tassenband
Een bijpassend etuitje <3

Heb nog een aantal zaken op de pennen en in de planning staan...

Een voorzichtige blogstart is gemaakt. Grappig detail is dat de voeringstof van de tas dezelfde stof is van mijn laatste blogbericht in 2013 waar ik het poppenmandje mee heb bekleed. En zo is de cirkel weer rond :)









2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk hoor een frisse start! Xx je zusje

Quiltprinses zei

Wat leuk dat je er weer bent Marije!!