zaterdag 8 december 2012

Het mes er in ...

Zo, hoop dat jullie me nog kennen ... (een maand geleden laatste post :( )

Aan het einde van de (werk)dag ben ik steeds vreselijk moe. Zelfs m'n breiwerk blijft liggen, dus wordt het denk ik een zomercol...

Nu is het natuurlijk de tijd van het jaar, donkere dagen, veel afspraken e.d. Maar bij mij speelt nu ook mee dat ik in verwachting ben. Als alles goed mag blijven gaan wordt ons gezin in juni uitgebreid met een brusje voor onze meiden.


Toch heb ik samen met mijn moeder iets heel groots opgepakt. Wij hebben beiden al jaren "Dear Jane"boek in huis. Om ons heen hebben we enkele mensen er aan zien beginnen. Sommigen zijn haar zelfs al aan het quilten. Nu hebben we het plan om een 5-tal blokken per maand te gaan maken. Is dit te weinig, stellen we het bij. We hebben geen einddatum gesteld, maar gaan 'vrolijk vort'. Vanavond al even foto's uitgewisseld. Zo leuk, zij gebruikt meer blauwtinten, ik roze/rood. En wat een verschil.

Om te beginnen ging bij mij het mes in Jane:

 

 



Elke pagina in een hoesje:
klaar is kees :).

Om patronen over te nemen haal ik de pagina uit het hoesje, omdat het anders te veel glijdt. Daarna weer terug in hoesje.









Op een SBS-cursus vertelde de lesgeefster dat ze haar boek in stukken had gesneden. Daar was ik toentertijd lichtelijk geshockeerd over. Zoiets doe je toch niet!! In mijn familie worden boeken met respect behandeld en geliefkoosd... Maar hoe verder ik kwam met de Home Sweet Home-quilt lieten bepaalde bladzijden steeds meer los. Die duw je elke keer weer goed, maar gaan toch beschadigen. Vandaar dat ik me over alle bezwaren heb gezet en Jane te lijf ben gegaan met een nieuw Stanleymes.

Nou, het werkt prima. En de blokjes kunnen worden geëtaleerd worden in 'hun' hoesjes.



Dit zijn mijn eerste resultaten:









Het blokje links gaat opnieuw gemaakt worden. Ik vind hem niet mooi. Pas dan ga ik aan het 5e blok beginnen.






Kruip vanavond op tijd onder de wol. En slapen doen we wel met deze nachtvorst.

1 opmerking:

Mijntje zei

leuke uitdaging, ik moet zeggen dat het alles bij elkaar gezien best veel werk is, maar bekijk het per blok, dan blijft het plezierig!