zaterdag 10 september 2011

Roodrokje

Waar zal ik beginnen??

De afgelopen week weer begonnen met werken, groep 7 dit keer. Maandag en dinsdag zijn in ons huishouden de spitsdagen dit schooljaar. Die dagen staan in het teken van een strakke planning en op tijd opstaan.

Ondanks dat het schoolwerk weer begonnen is (waar ook de nodige voorbereiding aan te pas kwam in de week ervoor) zijn er toch nog verschillende dingen gebreid en genaaid.

Toen van de week de eerste herfstdag(en) ons land binnentrok(ken) kwam ik er achter dat mijn oudste dochter geen passende herfstrok meer had (ahum, alles te kort/smal). Dus wat doe je dan...

Stofjes zoeken en rokken knippen. Het zouden twee cirkelrokken worden. Die vindt ze zelf zo lekker zitten, en dat is toch ook wat telt, nietwaar. Het eerste 'affe' exemplaar is van gebloemd babycord gemaakt, emt een limekleurige gladde voering. Met blote benen niet noodzakelijk, maar straks met maillot wel :). De rok is afgezet met satijnen biaisband in de kleur van het tailleboord.

let vooral op de elegante croc

met een glimpje van de voeringrok (en zuslief)


De foto van de groen/blauwe stofslinger (voor in de klas), de ijsblauwe col en de start van de Baktus-sjaal houden jullie nog te goed van mij....

2 opmerkingen:

Katja (@Yane) zei

Wat een pracht van een rokje! Heel mooi en een leuk stofje!

ria vogelzang zei

Prachtige rok! Kun je zo heerlijk mee rondzwaaien......! ;)
En die mooie beentjes daarachter konden wel van mijn kleindochtertje van 3 zijn....... bijna identiek...!
Succes met je schoolwerk, want dat vergt ook echt het nodige aan het begin van een schooljaar!
Fijne (rustige...) zondag!